Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday 31 March 2011

Nabi Muhammad SAW seorang yang Ummi( Buta Huruf) bagaimana mengajar para sahabat Al-Quran.

1)   Nabi Muhammad SAW seorang yang Ummi( Buta Huruf) bagaimana mengajar para sahabat Al-Quran.


Orang-orang kafir mengatakan nabi Muhammad SAW seorang yang buta huruf dan bagaimana seseorang yang buta huruf boleh mengajar tentang Al-Quran.

2) Prophet Muhammad SAW an Ummi (unlettered) how to teach the Companions of the Qur'an.


Those who disbelieve say Prophet Muhammad an illiterate and uneducated on how a person can be taught about the Koran
.
Bantahan menolak fitnah mereka.

Jika dimaksudkan al-ummi disini adalah orang yang buta huruf, tidak tahu membaca dan menulis. Justeru bukan menjadi aib kepada nabi Muhammad SAW, tetapi menjadi bukti yang kuat dan kukuh bahawa apa yang diturunkan dari Allah SWT adalah wahyu bukannya dari bacaan, dan bukan beliau dapat dari belajar dengan orang lain.
Dengan begitu, kritikan dan tuduhan ini justeru menjadi bukti yang menguatkan dan mendukung beliua, bukan sebaliknya.
Al-quran menyangkah kritikan ini dengan sanggahan yang tegas.
Dan mereka berkata”dogengan-dogengan orang-orang dahulu,dimintanya supaya menulis, dan dibacakanlah dogengan itu kepadanya setiap pagi dan petang.”.katakanlah,”Al-quran itu diturunkan (Allah) yang mengetahui segala rahsia dilangit dan dibumi. Sesungguhnya dia adalah maha pengampun lagi maha penyayang.”                                                 (al-Furqan [25]:6)

Cukuplah bagi nabi Muhammad SAW yang ummi(tidak tahu membaca dan menulis), bahawa kitab suci yang diturunkan kepada beliau merupakan mukjizat yang melemahkan para kaum Musyrik Arab yang terkenal dengan kafasihan bahasanya,bahkan  al-Quran menentang mereka untuk mendatangkan dan membuat yang semacam al-Quran bahkan hanya satu surah yang semacam dengan al-Quran.
Cukuplah hal ini sebagai dalil dan bukti akan kebenaran risalah beliau, bahawa apa yang beliau sampaikan, seperti yang dikatakan oleh sebahagian pembesar mereka, bukanlah dari jenis sajak para dukun, bukan syair dan pula dari perkataan manusia.
Letter rejecting them libel.

Where is al-ummi here are people who are illiterate, not knowing how to read and write. Therefore not be a disgrace to the Prophet Muhammad SAW, but it became stronger and stronger evidence that the revelation of God is a revelation instead of reading, and not beliau to the learning with others.
That way, criticism and accusations are therefore to be evidence that strengthens and supports beliau, not vice versa.
Al-Quran deny this criticism with a strong protest.
And they said, "dogengan-dogengan ancients, was asking to be written, and recited dogengan him every morning and evening..say," Al-Quran was sent down (God) who knows the secrets of heaven and earth. Indeed he is Forgiving, Most Merciful."(al-Furqan [25]: 6)

Enough of the prophet Muhammad SAW read not (do not know how to read and write), that the holy book was revealed to beliua is a miracle that undermine the well-known ethnic Arab poly theists with fluent language, even the Quran to them to bring in and make the kind of al-Quran even just a chapter similar to the al-Quran.
Enough of this as evidence and prove the beliau pamphlet, that what goes beliau, like is said by some of their chiefs, not the traditional type of poetry, not poetry, and also from the words of men.



No comments:

Post a Comment