Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday 31 March 2011

Rasullah SAW menyetubuhi isterinya yang sedang haid.

1)   Rasullah SAW menyetubuhi isterinya yang sedang haid.

Yang mana orang kafir menuduh Rasullah Menyetubuhi isterinya ketika haid berdasarkan hadis yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Imam Muslim. Dalam Sohih Bukhari dan Sohih Muslim… yang bermaksud:

Dari Maimunah binti al- Harits al- Hilaliyyah, ia berkata,”Nabi saw apabila ingin menggauli salah satu isterinya ia memerintahkannya, lalu isterinya tersebut memakai sarung dalam keadaan haid”.
Dan diriwayatkan juga dalam Sohih Bukhari dan Sohih Muslim disebutkan juga oleh Aisyah.
Kerana kebodohanya mereka menyangka bahawa hali ini bertentangan dengan dengan firman Allah SWT yang bermaksud:
Mereka bertanya kepada kamu tentang haid. Katakanlah, “ haid itu adalah kotoran “. Oleh sebab itu, hendakalah kamu menjauhkan diri dari wanita diwaktu haid, dan janganlah kamu mendekati mereka, sebelum mereka suci, maka campurilah mereka itu di tempat yang diperintahkan Allah kepadamu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang taubat dan menyukai orang-orang yang menyucikan diri.(al-Baqarah [2]: 22)

Slandered the Prophet Muhammad. 

1) Rasullah intercourse with his wife saw that her blood(haid). 

Which unbelievers accuse his wife intercourse during menstruation Rasullah the hadith narrated by Imam Bukhari and Imam Muslim. In sohih Bukhari and Muslim ... which means: 
From Maimunah bint al-Harith al-Hilaliyyah, he said, "Allah's if you want to mix one of his wife he commanded, and his wife are wearing gloves in menstruation." 
And also narrated in Bukhari and sohih Muslim sohih also mentioned by her. 
foolish  because they thought that Hali is contrary to the word of God says: 
They ask you about menstruation. Say, "menstruation is dirt."Therefore, let keep away from women at a time when menstruation, and do not approach them until they are clean, then come to them in the place commanded by Allah. Truly Allah loves those who repent and He loves those who purify themselves. 
(Al-Baqarah [2]: 22)

Bantahan menolak fitnah mereka.

Penyebabnya, mereka tidak faham. Persetubuhan yang dilarang dalam ayat adalah dalam faraj. Adapun selain faraj diperbolehkan sesuai dengan sepakatan Ulama.
Imam Ahmad Abu Daud , at Tirmizi, dan Ibnu Majah meriwayatkan dari Abdullah Bin Saad al- Anshari bahwa dia bertanya kepada Rasullah SAW, “Apakah yang boleh bagiku dari isteriku yang sedang haid? “Rasullah SAW menjawap, “apa yang berada di atas sarung”.

Ibnu Jarir meriwayatkan bahawa Masruq pergi kepada Aisyah. Masruq berkata,”salam sejahtera kepada nabi dan keluarganya.”Aisyah berkata,”selamat datang, izinkanlah dia masuk.” Masruq berkata.” Sesungguhnya aku ingin menanya sesuatu kepadamu, tetapi aku malu.”Aisyah berkata.” Sesungguhnya aku dalah ibumu dan kamu adalah anakku.” Masruq berkata, “Apakah yang boleh bagi laki-laki terhadap isterinya yang sedang haid?” “Segalanya sesuatu kecuali jima”,jawap Aisyah. Dalam sebuah riwayat disebutkan,” apa yang di atas sarung”.
Sungguh kami telah melihat dalam hadis maimunnah bahawasanya nabi Muhammad SAW apabila ingin mengauli isterinya ia memerintahkanya, lalu isterinya memakai sarung.  

Letter rejecting them libel.

The reasons, they do not understand. Sexual intercourse is prohibited in the section of the vagina. The vagina is allowed according to other scholars deal.
Imam Ahmad Abu Dawud, at Tirmidhi, and Ibnu Majah narrated from Abdullah bin Saad al-Ansari that he saw Rasullah asked, "What can me from my wife who is menstruating? "Rasullah SAW replied," what is in the scabbard. "

Ibn Jarir narrated that Masruq go to her. Masruq said, "Peace on the Prophet and his family." She said, "Welcome, let him go."Masruq said. "I want to ask something to you, but emembarrassed." she said. "I am your mother and your is my son. "
Masruq said, "What can the man to his wife that her blood (haid)?”All things except jima, "she informed. In a history stated, "what is in the scabbard. "
Indeed we have seen in the hadith that the Prophet Muhammad SAW maimunnah if you want it 
ordered intercourse with his wife, and his wife to wear gloves.


No comments:

Post a Comment